17 Mart 2012 Cumartesi

Bizden çizgifilmler



Geçenlerde biyim yeğenler birbirleri ile boğuşurken bir baktım kimliklerine büründükleri kahraman isimleri çok tanıdık geliyor! Sen Superman'sin ben Batman'im demiyor ikisi de. Tam aksine bizim kültürümüzün isimleri...

Sebep nedir diye araştırınca bir de ne göreyim. Benim sevgili ailemi 4'den 60'a ekran başına toplayan bir çizgifilm varmış: Dede Korkut Hikayeleri. Ben tabi gurbette ve Tv'siz bir evde yaşadığım için yeni farkına vardım. Fakat epey sevilen bir çizgifilmmiş bu.

Çok izlemedim ama en azından dediğim gibi bizim kodlarımıza uygun bir hikaye. Çocuklar da, büyükler de çok seviyor. Dede-torun birlikte izliyorlar.



Bugün okuduğum üzere tarihimizle ilgili güzel yapımlar devam edecek. Osmanlı'ya doğru yakın zamanda yine çoluk-çocuk seyre durabiliriz. Varol Yaşaroğlu TRT Çocuk için yeni bir çizgifilm hazırlıyormuş. İlk bölüm tamamlanmış bile. Şimdilik 13 bölüm olarak düşünülen projeyi merakla bekliyoruz.

Çınar'la ilgili haber burada..
Dede Korkut ile ilgili şu yazıyı da okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails